Accueil » Histoire » Où trouver des archives numérisées de la presse arabe de la fin de la période ottomane ?

Où trouver des archives numérisées de la presse arabe de la fin de la période ottomane ?

    Thème :

    image_pdfimage_print

    Do you know of any digital archives for Arabic newspapers from the late Ottoman period?
    I am starting with 1908-1909, but my thesis may cover other years leading up to WWI depending on the resources I can find. Overall, do you think Bibliotheque Alexandria’s Digital Assets Repository is the most expansive digital archive for Arabic publications?

    Notre réponse du 03/18/2015 :

    Here’s some websites and online resources where you can find Arabic newspapers’ archives :

    Cordialement,
    EurêkoiBibliothèque de l’Institut du monde arabe